Food & Beverage - Toename productaanbod

TREND
Het productaanbod in de voedingsmiddelen- en drankenbranche neemt enorm toe

In recente jaren is het voedingsmiddelenaanbod beduidend gewijzigd. Zo zijn er nieuwe productcategorieën onstaan zoals convenience-producten, functional food, novel food, genetisch gemanipuleerde levensmiddelen, exotische producten, enz.

Daarnaast speelt de consument ook een belangrijke rol in het aanbod: hij wil keuzes kunnen maken wat betreft merk, segment, verpakkingsgrootte, ingrediënten, enz. Consumenten willen het voor hen passende product vinden; passend bij hun levensstijl, eetgewoonten en actuele stemming.

Gevolgen van groeiend productaanbod

Het steeds groter wordend assortiment voedingsmiddelen heeft grote gevolgen op logistiek vlak waardoor opslag- en orderverzamelprocessen aangepast moeten worden:

 
  • toename verscheidenheid artikelen met verschillende rotatiesnelheden en bewaartemperaturen
  • reductie lotgroottes
  • kleinere verpakkingen
  • groter aantal artikelen moet permanent beschikbaar zijn 

Praktijkvoorbeeld
Logistiek dienstverlener in drankenhandel
Getränke Essmann

 
      

Om een concurrentieel voordeel te kunnen behalen, is het noodzakelijk zo efficiënt mogelijk te werken en tegelijk de voorraad- en opslagkosen to laag en beheersbaar mogelijk te houden. BITO heeft een expertise opgebouwd in de intralogistieke processen van voedingsbedrijven. We helpen u graag hierbij.

Meer weten over opslagoplossingen in de voedingsbrache? 

Neem vrijblijvend contact op en ga een gesprek met ons aan!

         

Contacteer ons

BITO Systems nv
Boomsesteenweg 97

BE-2630 Aartselaar

Tel:  +32 (0)3 870 99 00
Fax: +32 (0)3 870 99 01

Route    |    Contacteer ons  

Bekijk ons op    

  

             

Adviserend bezoek?